יום שני, 14 במרץ 2011

איך אני אתמחר אופציות: סדרה

בפוסטים הקרובים אני הולך לתאר רעיון שאני מפתח אודות תמחור אופציות. הרעיון יחסית מורכב, ונשען על עקרונות ממסחר, מתמתיקה, כלכלה מדעי המחשב וביולוגיה. כדי להקל על עצמי בכתיבה מסודרת ועליכם החלטתי לכתוב כל פעם נקודה קצרה, ומדי פעם לעשות סיכום ביניים וכך הלא עד שאני אדגים את הרעיון במלואו. 
אני אנסח עכשיו את מה שאני רוצה לעסוק בו בפוסטים הקרובים, ומי מכם שמבין מה טוב, ומי שלא, אל חשש אני הולך להסביר.
הרעיון עצמו (חלק קצת יותר קשה)
הרעיון הוא לנטרל את הצורך בהנחה על אופן ההתפלגות של מחרים, שהיא הנחת בסיס במודל של בלאק אנד שולס לתמחור אופציות.
אני נשען על כךשכל התפלגות רציפה מוגדרת ע"י אינטגרל, ושהתפלגויות שהם רלוונטיות לנו נשענות על ה error function והרכבת פונקציות יסודיות עליו. 
אני אציע כיצד לבנות סדרת דגימות של נתוני מסחר על אופציות ולנטרל את כל המשתנים מלבד ההנחה שכל פעיל שוק משתמש בה אודות ההתפלגות של שינוים במחירי מניות (מישהו יכול להציע לזה מונח טוב יותר). 
לאחר שאבנה את הסדרה אני אראה איך להשתמש ברשתות ניורליות כדי לזהות את האינטגראל שמתאר את ההתפלגות המונחת (assumed) בשוק. לבסוף אני אלביש הרעיון הזה אלגוריטיום גנטי, שהוא מעין תוכנה שלומדת בעזרת עקרונות מהאבולוציה כך שלבסוף תהיה תוכנה שכל הזמן מתאימה את עצמה למצב הנתון בשוק. 


התוכנית

  1. מה זה אופציה ולמה צריך לתמחר אותה.
  2. מודל בלק אנד שולז Black and Scholes המודל עצמו והאינטואיציה מאחוריו.
  3. Volatility (סטיית תקן?)- היסטורית, גלומה והשפעתה.
  4. התפלגות: מה זו התפלגות, Probability Density Function, 
  5. סדרות נתוני אופציה ואקטרפולציה של הנחות התפלגות
  6. רשתות ניורליות: הגדרה ויישום בזיהוי תבניות (איפיון)
  7. אלגוריטמים גנטים: תוכנות שמתאימות את עצמן למצב משתנה. 
  8. סיכום

אני מאוד רוצה להצליח לנסח את הרעיון הזה באופן הכי ברור שאפשר, לכן אני מפציר בכם לשאול שאלות בכל דבר שלא ברור. כמו כן, ברור לי שרבים וטובים ממני עסקו ברעיונות כאלו כך שאם למישהו יש מה להוסיף או הפניות למקורות חדשים, כל המוסיף הרי זה משובח.

3 תגובות:

  1. האם זה שכנקודת הנחה תשתמש במחירי השוק לא מייתר את כל העניין? הרי אתה מניח שנתוני המחירים נכונים ברמה כלשהי. האם לא כל המטרה היא לתמחר את האופציה לפני שהיא הגיעה לשוק? ואז למצוא את ההבדל בין מחיר השוק למחיר התמחור ולנצל את זה באיזשהו אופן?

    השבמחק
  2. אתה צודק, לא דייקתי בלשוני.
    אני לא מתכוון לשנות את מודל התמחור. אני מתכוון להציע דרך לגלות מה אנשים אחרים שנמצאים בשוק מניחים.
    כלומר אני לא מתכוון להתבונן במחירים של אופציות שונות ולהסיק מזה כמה שווה אופציה, אלא אני הולך להתבונן במחירי אופציות, להניח ששאר השוק מתמחר לפי מודל בלק אנד שולז, ולנסות לפענח מה ההנחה שלו לגבי התפלגות מחירים.
    אני לא יודע אם זאת תשובה מספקת או לא. השאלה שלך מעוררת את הצורך להבהיר ביתר דיוק מה אני מתכוון לעשות ולמה יש בכך צורך. צפה לפוסט מורחב בנושא ותודה על שאלה מצוינת.

    השבמחק
  3. תודה על המחמאה, קבל אחת בעצמך. יש לך אחלה בלוג, שמור על הרמה הגבוהה!

    השבמחק