יום חמישי, 3 במרץ 2011

5 ספרים שישיפרו את השורה התחתונה

ישנם כמה ספרים ששינו את באופן מהותי את ההצלחה שלי בשוק ההון. חלקם שיפרו לי את ההתמודדות הפסיכולוגית, חלקם הציתו לי את הדמיון. מקצתם הקנו לי כלים חדשים למסחר וכולם הפכו שיפרו את השורה החתונה שלי. להלן רשימה חלקית של הספרים הללו. 



    1. זה הספר הקלאסי בנוגע למסחר. הכותב היה אחד מגדולי השחקנים בשוק ההון והתעשר ופשט רגל מספר פעמים. הספר הזה חשוב בגלל התובנות העמוקות שלו לגבי הפסיכולוגיה הדרושה מפעיל בשוק ההון. הוא גם כתוב טוב ומלא באנקדוטות מעשירות
    1. ספר התיאוריה הכי חשוב שיש. הספר הזה מסביר מה זו בורסה, מהי סליקה ומסלקה, מה זה מסחר רב צדדי, מה ההבדל בין סוחר למשקיע וכן הלאה וכן הלאה. הספר מציג את המוצטיבציה מאחורי הרבה מנהגים ותקות שכיחות בשווקים שונים בעולם ומביא המון דוגמאות כדי להמחיש נקודות שונות.
  1. Market Wizards by Jack Schwagger
      לקט של רעיונות עם הסוחרים הגדולים של זמנו (שלהי שנות ה80). הספר מראה יפה את השונות העצומה בין סוחרים מצליחים. בהפרש של כמה עמודים יש המשבחים את הניתוח הטכני והמקללים אותו, כאלו שמחייתם מתמחור אופציות וכאלו שמסבירים איך הם רודפים אחרי סטופים. המחבר מסכם את הספר עם תובנות על המשותף לסוחרים מצליחים.
    1. זה כבר ספר יותר מתקדם והוא משמש מבוא למה שמכונה "ארביטרז סטיסטי". למי שמוכן להשקיע הספר נותן בסיס איתן במציאת צמדים ומספק את כל הרקע הדרוש כדי ליישם את החומרים היותר מתקדמים שלו. תמצאו כאן הכרות עם מושגים כמו Mean reverting ותלמדו להחליף את השונות המשותפת (Covariance) בכלים כגון Co-integrration. למי שרוצע להרחיב את אופקי המסחר שלו זה ספר מומלץ במיוחד.
    1. ספר שבעיקרו מציג פוקר כמשקח של חילופי אינפורמציה (דרךצ גודל ההימור בכל סיבוב) ומשווה עם הבורסה. הסופר הוא מבכירי הquants של ימינו והספר מלא בתובנות הן על מסחר בבורסה והן על פוקר.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה