יום חמישי, 24 בפברואר 2011

FXCM




את FXCM אני מכיר כבר כמה שנים, הייתי לקוח שלהם, השתמשתי בשפע הכלים החינמים שהם נותנים וקיימתי שיח עם הרבה מעובדי החברה. אני אוהב את החברה הזאת כי היא חברה טובה, היא גדלה מהר ובאגרסיביות, האנשים שלה טובים, התחום שלה גדל והיא מובילה בו. לצערי העובדה שהחברה היא טובה לא אומר שהמנייה שלה טובה, ואני אתחיל להתבונן במנייה הזאת כדי לדעת אם זה המקרה.



קצת רקע:
החברה היא ברוקר מט"ח, כלומר היא מאפשרת לאנשים בבית להתחבר לשוק המט"ח העולמי ולקחת בו חלק. או במילים אחרות, היא מביאה את כל הריגוש של הבלקג'ק אל תוך הסלון ונותנת לו תואר מכובד (סוחר מט"ח, לא מהמר), והכי חשוב, הסכום המינימאלי כדי לשחק מאוד נמוך.
זה הקונספט, ואני מנסח את זה במובן הכי חיובי שיכול להיות. ווארן באפט פעם אמר
I'll tell you why I like the cigarette business, It costs a penny to make. Sell it for a dollar. It's addictive . And there's fantastic brand loyalty."
ההיגיון הזה חל גם כאן.
בין כה וכה, FXCM לא ייחודית במוצר שלה אלא באופן ההגשה. בניגוד לחברות מט"ח אחרות היא לא פועלת כעושה שוק, אלא מחברת את הלקוח לשוק הבין-בנקאי. FXCM הצליחה למנף את העובדה הזאת כדי לייצר לעצמה מוניטין של ברוקר אמין בתחום שהוא פרוץ מבחינת הפיקוח.יתרון נוסף של השיטה הזו היא צמצום החשיפה לתביעות משפטיות שמאפיינות את התחום.
יתרה מכך, הם יודעים לשווק. אני מאוד מתפעל מאנשי השיווק שלה, שלא רק שמתקשרים אלי הרבה, אלא זוכרים מי אני, ומה מעניין אותי. אומנם הם לא זוכרים שלסחור במט"ח לא מעניין אותי, אך גם זה יאמר לזכותם. בנוסף הנוכחות שלהם באינטרנט מאוד מרשימה, הם מספקים שפע של מידע איכותי על שוק המט"ח ללקוחותיהם, והרבה מאוד מהמידע הזה זמין בחינם. יש להם עובדים שתפקידם לייצג את החברה בפורומים שונים ברחבי האינטרנט. הנציגים שאני פגשתי היו נעימים ואמינים, ספקו מידע איכותי ולא הטעו את הקוראים. שוב, בתחום שבו הבטחות שווא ושקרים הם מאפיין, מי שמצליח לייצר לעצמו מוניטין כזה יצר לעצמו יתרון גדול.


מבנה האחזקות:

אני שם כאן סייג, אני לא בקיא בשוק האמריקאי, כך שאני לא יודע מה חובת הדיווח וכמה המידע העומד לרשותי עדכני.
יש שתי נקודות מעניינות מבחינת מבנה האחזקות ) קודם כל ש63.32% מהחברה בידי מוסדיים והשני הוא שלבעלי התפקידים והמייסדים אין אחזקות או יש אחזקות של 1 נקוב. אני משתמש במה שכתבתי כאן בשילוב העובדה שהנייר הונפק רק בדצמבר כדי להסיק שהמוסדיים עדיין מאמינים בו, ומאמינים בו בגדול. אבל העובדה השנייה, אי החזקת המקימים, שעדיין עובדים שם, אני לא יודע לפרש. האם הם לא מחויבים לדווח? האם הם שמו את המניות שלהם אצל קרובי משפחה? נראה לי לא הגיוני שהם מכרו את כל החברה ונשארו בעלי תפקידים בה. מי מקוראי שיכול לשפוך אור על העניין הזה יזכה בפרס.

בסופו של דבר, מאז שהניה המנייה קיימת היא יורדת. מעניין להשוות אותה למתחרה העיקרית, Gain Capital ולראות ששתי המניות סבלו בשיעור דומה.


לסיכום, אני חושב שיש טעם להסתכל על המנייה הזאת. היא לא הזויה כמו מניות אחרות, וקשה לי לדמיין מצב של מאות אחוזים תשואה, אבל אני אוהב את החברה באופן אישי ולכן המנייה מושכת לי את העין.


תגובה 1: